Klikni ovde za pomoć kod unosa

USAGLAŠENJE POČETNOG STANJA

Obzirom na uobičajeni način izrade "završnog pre završnog" (otvaranje nove poslovne godine pre završavanja svih knjiženja u staroj) i na to da se sva knjiženja u staroj, posle otvaranja nove poslovne godine moraju dati i novoj godini, Lidder može da uporedi dva bilansa (nove i stare godine) i sam predloži nalog za ispravku početnog stanja u novoj poslovnoj godini. Da bi počeo ovakav postupak, prvo što moraš da uradiš je:

1. Da završiš sa knjiženjima u staroj godini (sve što nije roba) troškovi, o.s., ostala knjiženja.

2. Da ponovo napraviš završni od te doknjižene stare godine, samim tim ćeš imati dve nove godine, jednu aktuelnu novu godinu sa tekućim dokumentima koje radiš i jednu sa tek napravljenim početnim stanjem od celokupno proknjižene stare godine.

3. Da uđeš u aktuelnu novu godinu koju si do sada radio i da pokreneš ovu opciju USAGLAŠENJE, odabereš vrstu dokumenta 8, zatim uneseš datum 01.01. tekuće godine i odabereš firmu sa konačnim početnim stanjem, koja se nalazi na poslednjem mestu u spisku firmi.

Ukoliko ima potrebe da otvori neki konto u novoj godini, da bi kontni plan bio identičan sa starom firmom, Lidder će ga otvoriti ukoliko je finansijski. Ukoliko si otvarao konta koja imaju analitiku u staroj godini, potrebno je to uraditi i u aktuelnoj (gde treba da se vrši usaglašenje). Nalog koji je napravljen je samo predlog, i ako ima potrebe može se promeniti pre nego što se proknjiži.
Takođe ukoliko si otvarao analitiku na nekom kontu u novoj godini, potrebno je istim redom i sa istom šifrom otvoriti istu analitiku i u prethodnoj kako bi Lidder mogao da izvrši usaglašenje.