Klikni ovde za pomoć kod unosa

PRIMLJENI AVANSI

1) primljeni avans: Kod avansa koji su ti uplaćeni, Lidder će automatski (ako uključiš opciju "Automatsko generisanje IOSa pri povezivanju stavki iz ručnog knjiženja naloga za konto dobavljača" i povežeš stavke na kupcima) uplatu od nekog kupca za koga nemaš već proknjiženo dugovanje (fakturu npr.), proknjižiti na kontu primljenih avansa. Ako taj kupac ima dugovanje i uplaćeni iznos premašuje postojeći dug, Lidder će taj iznos sam podeliti i zatvoriće kupca za iznos dugovanja, a ostatak će preneti na primljene avanse. Za avans koji ti je uplaćen, ti možeš, ali i ne moraš ako ćeš u istom poreskom periodu fakturisati konkretnu robu ili uslugu, izdati fakturu za avans.
2) fakturisanje avansa kupcu: Fakturisanje avansa pokrećeš komandom "A" iz glavnog menija. U fakturi za avans možeš uneti konkretne stavke artikala koje ćeš stvarno kasnije i fakturisati, ali za tim nema potrebe jer se faktura za avans izdaje u svrhu iskazivanja poreza a ne artikala koji su iskazani na profakturi ili u nekom drugom dokumentu na osnovu koga ti je avans i uplaćen. Dakle, potrebno je uneti jednu ili dve stavke koje se zovu "artikli iz poreske tarife od xx%", uneti količinu 1 i cenu koja je iznos avansa koji je uplaćen. Lidder će za unetu fakturu za avans napraviti nalog koji će već proknjiženi primljeni avans rasporediti na primljeni avans za koji je izdata faktura i razgraničiti pripadajući PDV. U slučaju da za nekog komitenta na primljenim avansima nemaš ništa proknjiženo, Lidder ti neće dozvoliti odabir tog komitenta u samom startu izrade fakture za avans.
3) Faktura kupcu plaćena avansno: Pri fakturisanju artikala ili usluga koji su ti plaćeni avansno, na kraju izrade fakture potrebno je upotrebiti komandu "A" kojom biraš tip i način pokrivanja fakture avansom. Nakon pritiska na "A" odredićeš visinu pokrivanja (bićeš upitan za konkretan iznos) te fakture iz fakturisanog ili nefakturisanog avansa s tim da, naravno, postoji kontrola koja onemogućava unos iznosa jednog ili drugog tipa avansa preko iznosa koji je proknjižen. Lidder će, shodno tvom unosu, u nalog za knjiženje te fakture dodati stavove za prebacivanje razgraničenog poreza i zatvaranje primljenog avansa, ako fakturu pokrivaš iz fakturisanog avansa ili će samo zatvoriti primljeni avans, tj. prebaciće odgovarajući iznos sa primljenih avansa na konto kupca, ako si nakon komande "A" odgovorio tako da se faktura zatvara iz avansa koji su primljeni ali nisu i fakturisani. Lidder će dozvoliti unos avansa samo do iznosa koji je proknjižen za tog komitenta, bilo da je u pitanju fakturisani ili nefakturisani avans, odnosno do visine fakture ako je njen iznos manji od iznosa avansa.
Gore navedene faze i postupke u vezi sa primljenim avansom Lidder podržava kroz navedene automatizovane dokumente i radnje kao i kroz evidencije PDVa gde postoji posebna evidencija primljenih avansa na koju se ove promene odražavaju.
Da rezimiramo:
Kod primanja avansa potrebno je da uključiš opciju za izradu mini IOSa u knjiženju izvoda za kupce i povežeš stavke na analitikama kupaca, da bi Lidder sam raspoređivao uplaćene iznose na primljene avanse ako je potrebno. Dalje, kada dobiješ avansnu uplatu, koristi komandu "A" iz glavnog menija da bi fakturisao avans i time ga kod sebe ispravno proknjižio. Pri fakturisanju robe ili usluge za koju ti je avans i uplaćen, koristi komandu "A" na kraju izrade same fakture da bi je ispravno označio kao avansno plaćenu i time zatvorio "krug" za primljeni avans.
Primljeni avansi u praksi