Klikni ovde za pomoć kod unosa

Podešavanje antivirusnih programa

Broj novih virusa i njihovih varijanti se svakodnevno uvećava i neki od njih imaju sposobnost da se prošire po celoj mreži u kratkom vremenskom roku. Virusi mogu da izazovu veoma ozbiljne finansijske gubitke kompanijama u različitim formama: gubitak dokumenata, izgubljeni radni sati, zagušenje ili prestanak funkcionisanja korporativne mreže, višečasovni rad IT administratora. Da bi se korporativna mreža u potpunosti obezbedila od virusa, zaštita mora da bude postavljena na svakom sloju mreže, bez obzira da li su to e-mail serveri, file serveri, radne stanice ili laptop računari.
I pored preporučenih podešavanja, sa dolaskom novih verzija navedenih antivirusnih programa moguće su promene u funkcionisanju listi izuzetaka tako da ne možemo da garantujemo da će dole navedena podešavanja postići željeni efekat. U slučaju sporog rada ili ne funkcionisanja Liddera lako ćemo utvrditi da li je antivirus uzrok tome ako isti deinstaliramo i nakon toga pokrenemo Lidder. U tom slučaju tražimo drugi antivirus ili ga ne instaliramo uopšte.
Lidder podrška preporučuje korišćenje antivirusnih programa (ali ne i raznih “internet security” paketa) s tim da ih je potrebno dobro podesiti za optimalan rad. Obzirom da Lidder intenzivno radi na računaru, antivirusnom programu je potrebno reći gde je Lidder, da ga ne bi nepotrebno kontrolisao svaki put kada nešto radi. Preporučujemo da se Lidder izuzme iz svih provera u toku rada, tj. da se stavi u takozvanu "exclude" listu. Svi antivirusni programi imaju tu mogućnost stavljanja programa u specijalnu listu gde se neće proveravati. Sve ovo Vam govorimo jer neki antivirusni programi, ako nisu dobro podešeni, usporavaju rad računara i do 20x, dok u nekim slučajevima uzrokuju greške u radu. Opisaćemo potrebna podešavanja za dobijanje optimalnih razultata rada. Ovo bi trebalo da rade administratori sistema:

 

1. Kod Eset "NOD32 ANTIVIRUS" antivirusnog programa, klikom na "Advanced setup…" (slika 1.1) …

slika 1.1

 

...ulazite u opcije gde klikom na "Real time file system protection" ulazite u podopcije u kojima treba isključiti "Network drives" i "File open", kao i dodati 4 Lidder procesa u "processes exclusions". (slika 1.2)

slika 1.2

 

Treba dodati 4 procesa u exclude listu procesa, a to su: L2010.exe, LidBoot.exe, LidHelper.exe i Lidpatch.exe

slika 1.2a

 

U istim opcijama kliknite na "DETECTION ENGINE", zatim odaberite meni "EXCLUSIONS" i kliknuti na "Performance exclusions" i "Detection exclusions". (slika 1.3)

slika 1.3

 

Lidder direktorijum i izvršne fajlove treba dodati u "detection exclusion" i u "performance exclusion" listu klikom na "Add" dugme. Prvo treba dodati direktorijum putem aplikacije u kojem se nalazi Lidder, npr: "D:\LIDDER\*", a zatim i sve *.exe fajlove iz LIDDER direktorijuma, a to su: L2010.exe, LidBoot.exe, LidHelper.exe i Lidpatch.exe. (slika detectionExclusion i slika performanceExclusion)

slika detectionExclusion

 

slika performanceExclusion

 

2. Kod Microsoft "Windows Defender" antivirusa, treba uraditi sledeća podešavanja: Lidder direktorijum, izvršne fajlove i 4 proces-a stavite u "exclude" listu tako što ćete kliknuti na podmeni "Virus & threat protection", zatim na "Manage settings" i u okviru "Exclusions" otići na "add or remove exclusions". (slike 1.5 i 1.6)

slika 1.5

 

slika 1.6

 

Kada smo ovde, potrebno je ići na "Add an exclusion" i prvo dodati ceo folder u kojem se nalazi Lidder, npr: "D:\LIDDER", a zatim i sve *.exe fajlove u LIDDER direktorijumu, a to su: L2010.exe, LidBoot.exe, LidHelper.exe i Lidpatch.exe. Iste exe fajlove koje si dodao kao, treba dodati i kao procese. Procese treba upisati ručno, na ovaj način jedan po jedan: L2010.exe, LidBoot.exe, LidHelper.exe i Lidpatch.exe. Na kraju dodavanja, spisak treba da bude identičan kao i spisku sa liste. (slika 1.7)

slika 1.7

 

NAPOMENA: Ukoliko imate instaliran antivirusni softver koji nije gore pomenut, poštujte princip iz naših prethodnih primera: u "exclude" listi, koju ima skoro svaki antivirusni softver, postaviti ili putanju ili prioritetne programe kojima ne treba oduzimati vreme bespotrebnim skeniranjem. Kod serverskih sistema, tj. u mrežnom radu, trebalo bi još proveriti da u exclude listi aktuelnog firewall-a na serveru postoji izvršni Lidderov program. Našu preporuku za antivirusni softver ne možemo dati jer svakom promenom verzija antivirusnog softvera se mogu desiti velike promene u radu istih.
Nadamo se da ti je ovo uputstvo pomoglo i da ćeš na dalje raditi bezbedno i brzo.