Klikni ovde za pomoć kod unosa

PRIMER UNOSA PODATAKA SA RAČUNA SITNOG INVENTARA

U zavisnosti od stanja opcije "Pitanje o promeni datuma pre svakog dokumenta", unos ulaznih računa sitnog inventara započinješ unosom trenutnog datuma, odnosno datuma izrade dokumenta. Lidder te zatim pita "Storno?", a pošto pred sobom imaš račun/fakturu sitnog inventara od određenog dobavljača, na ovo pitanje ogovorićeš sa NE. Sledeće što te Lidder pita je "Šifra dobavljača". Da bi znao šifru kog dobavljača moraš uneti, prvo moraš znati ime dobavljača. Ono se nalazi najčešće na vrhu fakture i obično je lako uočljivo. U našem primeru na sledećoj slici, to je region pod brojem 1 - "HOME CENTAR d.o.o.". Onako kako unosiš slova, tako ti Lidder nalazi sledećeg komitenta koji odgovara tvojim unetim slovima. Za informacije o načinima nalaženja šifre komitenta pogledaj: Pomoć kod unosa šifara.
Kad je firma nađena na spisku pritisni enter i Lidder automatski prebacuje njenu šifru u polje za unos. Sledeće što treba uneti je "Oznaka / subjekat dokumenta:", što je u našem primeru region pod brojem 2 - "23873", zatim treba uneti "Datum dokumenta" koji knjižiš, tj. datum prometa, koji je u našem primeru region pod brojem 3 - 09.10.2012 i "Datum plaćanja (datum valute)" koji je u našem primeru region pod brojem 4 - "09.10.2012". U nastavku, Lidder eventualno postavlja pitanja o mestu posla i o komercijalisti što zavisi od stanja odgovarajućih opcija i nakon toga automatski prelaziš u režim za unos stavki fakture/otpremnice.

Unos stavki kod ulaznog računa/fakture troškova

Unosom stavke komandom U ili Enter bićeš upitan za kategoriju (konto) troška u koju spada račun koji unosiš gde unosiš odgovarajući konto (u našem primeru to je konto 5150-trošak jednokratnog otpisa alata i inventara, zatim treba odabrati poresku tarifu za zaduženje sa računa (u našem primeru tarifa sa opštom stopom poreza), zatim Lidder traži da uneseš ukupan iznos računa za odabranu tarifu (u našem primeru na prethodnoj slici region pod brojem 5- 9499,05), i ono što je najbitnije, iznos PDVa koji možeš koristiti i iznos PDVa koji ne možeš koristiti, gde samo treba enterom potvrditi iznos koji ti je Lidder izračunao i predložio, nakon čega treba dodati još dva dodatna stava komandom shift+enter:
- Prvi dodatni stav je stav alata i inventara, gde prvo treba uneti opis stavke (obično unosiš oznaku dokumenta sa prefiksom "RN.", u našem slučaju RN. 23873), zatim enterom prelaziš na dugovnu stranu gde treba uneti PDV osnovicu-vrednost artikla sitnog inventara (u našem slučaju 7915.88), zatim prelaziš na unos konta a to je u našem primeru 1030-alat i inventar, zatim i šifru analitike (gde unosiš artikal sa fakture koji je u našoj slici region 6 - VCC4360H3W/BOL,. nakon čega prelaziš na unos drugog dodatnog stava, komandom shift+enter.
- Drugi dodatni stav je otpis sitnog inventara gde treba uneti opis stavke (obično unosiš oznaku dokumenta sa prefiksom "RN.", u našem slučaju RN. 23873), zatim enterom prelaziš na potražnu stranu gde treba uneti PDV osnovicu (našem primeru na prethodnoj slici region pod brojem 7 - 7915.88), zatim pasivan konto otpisa sitnog inventara 1038, čime se pravi ravnoteža u nalogu, nakon čega treba proknjižiti dokument komandom K.

Komande:

Esc Izlaz
U / Enter Unos stavke
Shift+Enter Unos dodatne stavke na kojoj, bez obzira da li je u pitanju aktivan ili pasivan konto, može da se knjiži na dugovnoj ili potražnoj strani
I Izmena zaglavlja
B Brisanje stavke
P Štampanje dokumenta
K Knjiženje
S Obeležavanje dokumenta za raspored u poreskoj evidenciji
A Unos avansa
/ Pregled kartice nekog konta
Nakon zadavanja komande K, Lidder sam pravi nalog za knjiženje, kao i inače:

 

 

- Primer unosa podataka sa ino računa usluga u ulazne račune