Klikni ovde za pomoć kod unosa
: EXPORT/IMPORT
Automatski UpLoad stanja na cloud
Osnovna zamisao automatskog prenosa jeste da se u određenom vremenskom periodu na WEB-u ažurira katalog artikala za prodaju, sa količinom na stanju i prodajnom cenom i to sve automatski, bez aktivnog učešća operatera. Osim artikala, moguć je izvoz i finansijskih kartica sa analitikom. Detaljniji opis možeš videti ako klikneš ovde.
Automatski UpLoad stanja na cloud (za POS)
Uvod:
U sklopu bliske poslovne saradnje na izradi i plasmanu, gde naša firma nastupa sa Lidder-om kao knjigovodstvenim programom, izvršili smo adaptaciju Lidder-a u cilju poboljšanja komunikacije i razmene podataka između aplikacija za kasu(POS). Ovde je reč aplikaciji Soft013 (koju preporučujemo), vrlo upotrebljiv program za maloprodajne objekte, koji zadovoljava većinu zahteva za prodajom i evidencijom stanja malih i srednjih maloprodajnih objekata i ima sertifikat izdat od Poreske Uprave.
Podešavanje:
Automatski UpLoad stanja na cloud za POS jeste mogućnost automatskog prenosa stanja jednog, ali i više, prodajnih objekata na cloud odakle ga svaka POS instanca preuzima i upotrebljava u cilju tačnijeg ažuriranja svog stanja (količina, cena, popusta i sl.) ali i pregleda stanja drugih prodajnih objekata, što značajno poboljšava nivo usluge koji se može pružiti kupcu.
Da bi podaci mogli da se stavie na cloud potrebno je podesiti parametre pristupa cloud-u: putanju, korisničko ime i lozinku. Potom je bitno pravilno podesiti interval upload-a, koji zavisi od više činilaca, a glavni bi mogao biti sam interval ažuriranja promena u Lidder-u vezanih za prodajne objekte. Broj terminala koji upload-uje treba postaviti na onaj terminal čiji će rad najmanje da trpi zbog prekida nastalih u momentima prenosa podataka. Naravno, i samo podešavanje intervala prenosa treba da zavisi od intenziteta uposlenosti terminala; ako terminal na kome se želi postaviti upload ima visoki intenzitet uposlenosti onda i interval između dva slanja treba da je duži. Ne zaboravite da označite (čekirate) opciju „Automatski UpLoad“.
Primer kako treba da izgleda podešavanje automatskog upload-a za POS (aplikacija Soft013) ukoliko koristiš samo svoje Cloud skladište koje dobijaš ukoliko si član Lidder Klub-a. Da bi video parametre potrebne za upisivanje u korisničko ime i lozinku, potrebno je da odeš u sekciju Servis / Opcije / LIDDER / "Cloud / e-mail" i pritisneš na taster "Prikaz cloud šifre i zavisnih licenci". Tu ćeš dobiti svoje korisničko ime u formatu "TvojaFirma@1" i šifru. Prilikom prepisivanje korisničkog imena "@1" označava koji je server u pitanju i potrebno je da u polje korisničko ime upišeš "TvojaFirma@nd.rs", a lozinku da prekopiraš kako bi izbegao grešku prilikom prekucavanja.
Ukidanje opcije "Zaključavnje šifarnika" radiš na sopstvenu odgovornost!
Izbor magacina za upload je specifičan po tome što imate tzv. čeklistu svih prodajnih i skladišnih objekata u kojoj možete označiti jedan ili njih više. Za svaki označeni objekat praviće se poseban fajl u kome će se nalaziti stanje (količina, cena, popust i dr) tog objekta, ali i svih drugih označenih objekata pod uslovom da je čekirana opcija "Objedinjena stanja". Znači, ako nije čekirana opcija „Objedinjena stanja“ svaki pojedinačni fajl označenih objekata sadržaće samo stanje tog objekta kome je namenjen fajl, a ako je opcija čekirana onda će svaki fajl, pored stanja za svoj objekat, sadržati i stanja svih drugih označenih objekata; što će posle preuzimanja u POS pružiti uvid prodavcu u stanje traženog artikla u drugim prodajnim objektima i omogućiti mu da predloži kupcu da ode u objekat koji ima traženi artikal na stanju ili da ga poruči odatle.
Za one koji žele dodatne mogućnosti kod slanja stanja, kao što su: više prodajnih objekata u istom fajlu i dodatni informacioni objekti; potrebno je da otvore dodatni deo, koji daje više mogućnosti i bolju kontrolu unosa.
Kolona „Prodajni objekat – Glavni konto“ sadrži iste podatke kao polje iznad „Magacin za upload“, što znači, koliko redova ima ta kolona toliko će biti kreirano fajlova sa izvoznim podacima.
Za jedan glavni objekat u istom redu se unose dodatni objekti koji mogu biti „prodajni“ ili „informativni“.
Dodatni prodajni objekat će biti, u istom fajlu sa glavnim, dodat u nastavku kao zasebna celina što, između ostalog znači, da dodatni objekat može biti i iz različitog šifarnika u odnosu na glavni objekat.
Dodatni informativni objekat će biti, u istom fajlu sa glavnim, dodat kao deo podataka svakog pojedinačnog artikla glavnog objekta, što znači da informativni objekat mora biti iz istog šifarnika kao i glavni (ako nije biće zanemaren).
Primer sa gornje slike označava sledeće:
- da će biti dva fajla, jedan za objekat 1341 i drugi za objekat 1342;
- prvi fajl, za objekat 1341 sadržaće i artikle iz objekta 9120, što znači da će se u FreePOS-u moći prodavati i artikli iz tog dodatnog objekta (9120);
- artikli iz objekta 1341 imaće informativnu količinu i cenu i iz objekta 1342;
- artikli iz objekta 9120 neće imati informativnu cenu iz objekta 1342 jer su iz različitih šifarnika;
- drugi fajl će sadržati samo artikle iz objekta 1342, bez dodatnog prodajnog objekta i bez informacija iz bilo kog drugog objekta.
Oni koji već koriste automatski upload na cloud za svoju WEB prodavnicu mogu iskoristiti iste parametre cloud-a i za prenos stanja za FreePOS.
Ne zaboravite da posle postavke opcija za automatski upload izađete iz Lidder-a, i ponovo ga startujete.
Oni koji žele samo da formiraju podatke za prenos u POS program i da ih postave na cloud ili na neki memorisjki medij mogu to uraditi u delu „Servis – – Izvoz/uvoz/obrada – Izvoz segmenata baze“.
Opcije XML razmene podataka omogućavaju odabir verzije XML formata za uvoz, odnosno izvoz podataka, pojedinačno za svaki dokument gde je razmena omogućena.
Kako bi slanje/štampanje faktura funkcionisalo, potrebno je da "UPSS verzija" za "VP faktura" bude "3.0"