Klikni ovde za pomoć kod unosa
NOVI POSLOVI - KNJIŽENJE
Osnovna svrha Liddera je da kao pomoćnik u svakodnevnom poslovanju mnoge podatke pretvara u korisniku važne i korisne informacije. Sve kreće od pomenutih podataka koji se nikako ne mogu izvesti ili izračunati već se moraju uneti iz izvornih dokumenata. Proces unosa podataka sa izvornih dokumenata ili formiranje izvornih dokumenata na osnovu poslovnih odluka u samom Lidderu, te njihovo zapisivanje u bazu podataka firme, u Lidderu se naziva knjiženjem. , u širem smislu, predstavlja unos svih poslovnih promena jedne firme, bilo da one utiču na formiranje bilansne šeme i završnog računa ili da su samo potrebne kao statistički pokazatelji nekog procesa u firmi. Dokumenata za knjiženje ima dosta, a u ovom delu će biti opisan način unosa repernih dokumenata u svojoj vrsti. To su: ulazne kalkulacije u veleprodaji, robno fakturisanje sa profakturama, fakturisanje usluga, ulazne kalkulacije u maloprodaji, računi iz maloprodaje, finansijska maloprodaja, proizvodnja sa upotrebom normativa i univerzalnog dokumenta, blagajnički nalozi za naplatu i isplatu sa dnevnikom blagajne, finansijski nalozi, nivelacije u veleprodaji i maloprodaji, interne otpremnice za međumagacinski prenos kao i dokument sopstvene potrošnje.