Klikni ovde za pomoć kod unosa
SLANJE EFAKTURA
Lidder još od 2006.godine šalje elektronske fakture svaki put kada šaljete fakturu mailom. Lidder je osim PDFa, koji se može štampati, oduvek slao i XML - elektronsku verziju fakture koju je kupac mogao uvesti kod sebe u sistem. Od sada će Lidder, automatski i bez tvoje intervencije, osim PDFa i UPSS XMLa koji je do sada pravio i slao, od sada slati dodatno i UBL 2.1 elektronski XML format, tako da će kupci moći da iskoriste i taj format koji je prihvaćen u Evropi i koji će i kod nas biti prihvaćen nakon što ga naši zakonodavci eventualno malo preprave.
Slanje eFaktura mail-om
Slanje dokumenata na mail dikretno iz Lidder-a bez dodatnog exportovanja fajlova u XML, štampanja PDF-a pa logovanja na mail koji koristiš i pisanja naslova, odabira mail-a na koji želiš da pošalješ pa stavljanja XML i PDF-a u prilog mail-a. Sve ovo možeš da zaobiđeš i da direktno pošalješ mail komitentu u samo dva klika.
slika 1.1
Ukoliko u šifraniku komitenata imaš upisan mail za komitenta za koga si radio fakturu, Lidder će automatski upisati njegov mail u polje "Adresa na koju šalješ:" i na vama je, ukoliko želite, samo da upišete naslov(subject) maila u polje "Kratak opis poruke:" i idete "ENTER".
Slanje eFaktura putem eServis-a
Slanje dokumenata na SEF dikretno iz Lidder-a bez dodatnog exportovanja fajlova u XML po UBL 2.1 standardu pa logovanja na portal i prebacivanja export-ovanog XML-a ručno. Sve korake možeš da skratiš i da direktno pošalješ eFakturu na SEF u dva klika.
slika 1.2
Polje "Servis:" se popunjava na osnovu podešavanja upisanog u polje "E-Servis" u šifarniku komitenata za koga si radio fakturu, ili ukoliko tu nije upisan onda se uzima podrazumevani u odnosu na eServis koji si podesio u parametrima firme. Polje "Komitent:" se uzima iz proknjižene fakture i on se ne može menjati, a "Kratak opis:" služi kao naslov koji se šalje uz eFakturu. Takođe, može se pojaviti i polje "PDV kategorija:" u slučaju da je faktura koju si proknjižio oslobođena PDV-a po nekom članu zakona o PDV-u. tada je potrebno da odabereš tačan razlog po kome je obeležena jer portal očekuje detaljniji opis od opšteg tipa oslobođenja. Ukoliko nije slučaj da je obeležena po nekom članu, ovo polje se neće ni pojavljivati.
slika 1.3
Ukoliko imaš potrebu da prikačiš dodatni PDF (maximalno 3 pdf-a po jednom slanju na SEF), da dodaš komentar uz eFakturu (maximalno 500 karaktera) ili dodaš broj ugovora, broj narudžbenice, broj sporazuma, šifru objekta ili broj za rutiranje potrebno je da ideš na dodatne strelice kako bi se dodatna polja otvorila. (slika 1.4)
* Za budžetske korisnike je obavezno polje "broj narudžbine" ili "broj ugovora" ili "broj sporazuma" kako bi SEF prihvatio elektronsku fakturu.
* Ograničenje od strane SEF-a je 3 PDF-a uz eFakturu. Od 3 PDF-a, jedan zauzima Lidder sa tvojom fakturom na memorandumu, a ti možeš dodati još 2 dodatna PDF-a od po 25MB.
slika 1.4
Na mestu komentara će se automatski upisivati klauzule koje idu uz fakturu (ako ih ima) kao i propratni tekst koji si uneo komandom "T" prilikom izrade fakture. Svakako, na već postojeći komentar, ti možeš ručno upisati još nešto ukoliko je potrebno do maximalnih 500 karaktera.
slika 1.5
Klikom na strelicu pored tastera "Pošalji" dobijaš padajući meni sa izborom "Snimi u folder za razmenu podataka" (slika 1.5) koji služi za export fakture u XML UBL 2.1 formatu pogodnom za slanje na SEF koji će sadržati i informacije o komentaru, kao i informacije o broju ugovora, broju narudžbenice, broju sporazuma, šifri objekta i broju za rutiranje ako si ih upisao.
Više o generalnom radu eServisa možeš pogledati u sekciji DODACI/E-ARHIVE pod naslovom "DOKUMENTI ZA PREUZIMANJE".
Detaljnije o podešavanju parametara za eServis možeš pogledati u sekciji OPCIJE/FIRMA pod naslovom "PARAMETRI".
Više o mogućim greškama koje šalje eServisa možeš pogledati u sekciji DODACI/E-ARHIVE pod naslovom "GREŠKE SA SEF-a" .